09.01.2011

A colour a month – Neu4bauer goes white

collage_1s
Click on the image to see sources of the images on the pinterest board.

Sorry for the long absence from blogging. Lets finally start this year's blogging! Recently I saw a headline on my home page of the browser: "Tail Spin – Designers reinvent the classic white shirt – yes, again." It just added to a phenomenon I have noted all over this season's fashion reviews. Although there is a lot of talking about shapes and materials, everything is outweighed by the discussion about colours! A few years ago I had subscribed to a blog where every month was under a colour theme and since I very much enjoyed that blog I want to introduce this idea to Neu4bauer in the year 2011 (I will not promise to keep up the colour theme until December, but for the next 3 or 4 month I will stick to it).



With style.com's headline in mind I want to start January in WHITE. I have created a new sidebar widget where you can see the current colour and the one which will follow. You can click on current or past months and will be redirected to a designated colour pinboard on PINTEREST (click HERE to see the current pinboard: WHITE - January 2011.

Ohh, and if you wish to have a special colour designated to one month, be sure to tell me that I can make plans for that!

Have a lovely rest of Sunday!
Yours, Theresa



Entschuldigt die lange Abwesenheit vom Blog. Und jetzt sollten wir endlich mal in dieses neue Jahr 2011 starten! Vor einigen Tagen wurde ich auf eine Überschrift auf meiner Homepage des Browsers aufmerksam (style.com - was sonst ;): "Designer erfinden das klassische weiße Hemd – ja, schon wieder." Neben der schieren Freude über diese Nachricht (in meinem Kleiderschrank befindet sich eine ganze Sektion mit weißen Blusen ;), kam ich nicht umhin, den tieferliegenden Trend dieser Aussage zu bemerken. In den Besprechungen der Frühlingskollektionen spielen zwar Formen und Materialien eine große Rolle, ABER Farben scheinen trotz alledem das unüberwindbare Statement diesen Jahres zu sein.
Vor einigen Jahren abonniere ich einen Blog, in dem jeder Monat einer bestimmten Farbe zugeordnet war und da ich diesen Blog ganz außergewöhnlich fand, möchte ich diese Idee im Jahr 2011 auch bei Neu4bauer umsetzen (obwohl ich nicht verspreche, dass ich bis zum Dezember durchhalte, aber die nächsten 3-5 Monate werd ich auf jeden Fall im Farbenrausch schreiben).

Mit der Überschrift von style.com im Hinterkopf möchte ich dieses neue, reine, jungfräuliche Jahr also mit WEISS beginnen ;). Ich habe nun ein neues Widget in der rechten Seitenleiste gebaut, in dem ihr die Farbe des laufenden Monats sehen könnt, sowie eine Vorschau auf den kommenden. Ein Klick auf den jeweiligen Monat führt euch auf das dazugehörige PINTEREST-Board, welches ich nebenbei pflegen werde (HIER klicken, um das momentane Board zu sehen: WHITE - January 2011).

1 Kommentare:

Linnea hat gesagt…

Oooh, I love that white pinterest board you put together! The colors look so peaceful and sparkly and clean all at the same time. I hope you've had a great weekend! xo, Linnea